Bij de meeste providers worden 3 tot 5 mailboxen aangeboden bij 1 abonnement. We denken steeds, ik werk alleen dus dat is voor mij niet nodig. Maar maak er juist dankbaar gebruik van! Splits bijvoorbeeld in:
– klantenmail, geef die een leuke passende naam wat bij jouw bedrijf of werk past. Dit is de mailbox die je het meest gebruikt.
– inkoop, noem deze inkoop, finance, crediteuren, administratie of iets dergelijks. Laat hierin al je correspondentie van je leveranciers komen en je inkoopfacturen. Deze mailbox kan je bijvoorbeeld aan het einde van de dag nakijken wat er is binnengekomen en ruim de mailbox op als je de administratie hebt bijgewerkt.
– info voor een algemene mail. Dit kan de mailbox zijn die aan je website is gekoppeld en waar iedereen naar toe kan mailen maar wat (nog) niet in de andere mailboxen thuishoort.
– vakliteratuur of mail van nieuwsbrieven waar je jezelf voor hebt ingeschreven. Ook dit is belangrijke mail, maar daar hoef je niet de hele dag door gestoord te worden. Maak hiervoor een andere keer een uurtje tijd. Als je bijvoorbeeld weer aan je marketing gaat werken. Je zou deze gewoon post, nieuws of mail o.i.d. kunnen noemen.
Ik help zelfstandige ondernemers met hun financieel resultaat te verbeteren. Een betere financiële planning, een makkelijke en heldere administratie, mis geen belastingvoordelen en hulp met ondernemersvaardigheden voor een goede opstart en opbouw van hun bedrijf.
Wil je meer tips voor jouw eigen bedrijf? Volg me dan op Social Media. Dat zou ik leuk vinden.