[et_pb_section bb_built=”1″ admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” background_size=”initial”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Text” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat” background_size=”initial” _builder_version=”3.0.73″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]

Bespaar tijd en geld met je administratie en belastingen

 

 

 

 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_image _builder_version=”3.0.73″ src=”http://admin-online.nl/wp-content/uploads/2013/01/20150506_201843.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” sticky=”off” align=”left” always_center_on_mobile=”on” border_style=”solid” force_fullwidth=”off” /][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.73″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]

Is jou administratie lastig? Een tijdrovend karwei? Ook last van overvolle ordners?

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.73″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]

Als je een eigen bedrijf hebt moet je hiervoor een goede administratie bijhouden. Dit heb je nodig voor o.a. de aangiftes naar de belastingdienst. Maar nog belangrijker ook voor jezelf. Door je administratie goed bij te houden heb je zelf meer inzicht en grip op de financiële gegevens van je eigen bedrijf en daardoor ook veel meer en duidelijker inzicht om op tijd de juiste beslissingen te nemen.

Voor vele ondernemers is de administratie bijhouden geen leuke klus. Ze weten niet vaak hoe en hebben daardoor stapels post en papier, veel losse bonnetjes en hele volle ordners. Daardoor blijf het ook veel te lang liggen en moet er voor een aangifte van btw of inkomstenbelasting alsnog op het laatste nippetje alles bijgewerkt worden. Daardoor ben je juist nog veel langer ermee bezig. Voordat je alles weer bij elkaar geraapt hebt en op volgorde. En bovendien heb je dan ook de kans dat je een aantal posten vergeet. En dat is jammer want dan betaal je mogelijk wel te veel belasting.

[/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=”3.0.73″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]

 

Een goede administratie is belangrijk

Het vastleggen van alle financiële gegevens is voor een goede bedrijfsvoering heel belangrijk. De geldstroom in je bedrijf kan je vergelijken met de bloedsomloop in je eigen lijf. Als het daar ergens stropt krijg je vroeg of laat problemen die misschien wel heel ernstig kunnen zijn. Belangrijk om er dus heel serieus mee om te gaan.

Je bent tenslotte toch een bedrijf begonnen om er voldoende mee te verdienen om van te kunnen leven nietwaar? Want als dat niet zo is, dan doe je het uit een hobby, en een hobby kost meestal geld in plaats dat het geld oplevert.

Vaak hoor ik een opmerking van: “Of het wel of niet goed gaat met mijn bedrijf dat zie ik wel aan de stand van mijn bankrekening.”

Maar dat is niet zo, dat zegt maar de helft. Pas als alle kosten zijn betaald, de btw en inkomstenbelasting is afgedragen over die periode, en er dan nog genoeg overblijft, dan mag je aannemen dat het wel goed gaat. Maar het afdragen van de belastingen is altijd op een later tijdstip dus op deze manier kan je van een banksaldo niet uitgaan.

 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_image _builder_version=”3.0.73″ src=”http://admin-online.nl/wp-content/uploads/2013/01/20150506_201437-e1505407465250.jpg” show_in_lightbox=”off” url_new_window=”off” use_overlay=”off” sticky=”off” align=”left” always_center_on_mobile=”on” border_style=”solid” force_fullwidth=”off” /][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text _builder_version=”3.0.73″ background_layout=”light” text_orientation=”left” border_style=”solid”]

Om zelfstandige ondernemers te helpen met meer inzicht te krijgen in hun administratie en het op een handigere manier te doen kan je wel 50% tijd besparen met je administratie.

Daarom geven wij hiervoor een korte challenge. Wat is dat?

Als je je aanmeld voor de challenge dan krijg je 10 dagen lang elke dag een mail met daarin 1 of meerdere tips voor je administratie en een kleine opdracht. Aan deze challenge zijn geen kosten verbonden en je bent later ook niets verplicht. Je zit nergens aan vast.

Bij deze challenge krijg je ook diverse overzichten en checklists die je kunt gebruiken. En via mail en een besloten facebookgroep kan je vragen stellen en zo ook van elkaar leren.

Wat ga je dan o.a. leren?

  • Hoe je jouw administratie het beste kunt organiseren/inrichten zowel op papier als op je computer
  • Bank- en kasmutaties,
  • Uren en kilometerregistratie bijhouden
  • Hoe je een financieel doel samenstelt en hoe je dit gebruikt
  • Handiger omgaan met je verkoopfacturen maken
  • Het berekenen van je btw-aangifte en tips hiervoor
  • Tips voor je jaaraangifte zoals
  • Kleine investeringsaftrek (KIA)
  • Zelfstandigen- en startersaftrek
  • Kleine ondernemersregeling btw (KOR)
  • Fiscale ouderdagreserve (FOR)

Wij hebben er zin in, en jij? Doe je mee?

Meld je dan aan via onderstaande link. De challenge start vanaf zaterdag 11 maart  2017.

Ken jij nog meer personen die hier interesse voor hebben? Stuur deze mail dan door of nodig ze uit om mee te doen? Heel graag zelfs. Zij zullen er blij mee zijn dat je om hun gedacht hebt en wij ook.

 

Wij maken administratie makkelijk. Zodat het je veel minder tijd kost en dat je veel eerder en meer inzicht hebt in je cijfers.

 

Laatst was ik weer op een bijeenkomst van de Kamer van Koophandel. Die hebben een onderzoek gedaan waaruit blijkt dat ondernemers die sturen op cijfers het beter doen. Dat wil jij toch ook? Dus doe mee met onze challenge en zorg dat je meer inzicht krijgt in je cijfers.

 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]